ساخت و فروش ماشین آلات
Arianzagrosmachinery
02634716952
09353038781

زاگرس ماشین کرج مشاور، طراح و سازنده ماشین آلات صنعتی (دستگاه بسته بندی، دستگاه ساشه، شیرینگ پک، میوه خشک کن، بوجاری، میکسر و…)

Search
تماس بگیرید همین حالا

خط تولید فرنچ فرایز | راه اندازی + دستگاه ها

اولین بار پخت فرنچ فرایز به شکل فرانسوی در قرن نوزده ام به عنوان سیب زمینی سرخ شده و سپس به صورت فرنچ فرایز شناخته شد. از طریق دهه ها فرهنگ گوناگون، فرنچ فرایز (یا همان سیب زمینی سرخ کرده فریز شده یا منجمد) به شکلی بی نظیر و نوین بر سر میز مصرف کنندگان آمد. اما چه اتفاقی در پشت پرده پخت و خط تولید فرنچ فرایز این انواع محبوب سیب زمینی می افتد؟ این مقاله در زمینه راه اندازی خطوط تولید فرنچ فرایز قرار دارد.

خط تولید فرنچ فرایز ۵۰۰ کیلو در ساعت
خط تولید فرنچ فرایز سیب زمینی

فیلم راه اندازی خط تولید فرنچ فرایز

در ویدیو زیر خط تولید فرنچ فرایز (سیب زمینی نیمه آماده خلال) رو مشاهده نمائید:

خط تولید خلال سیب زمینی نیمه آماده خط تولید فرنچ فرایز

خط تولید فرنچ فرایز چیست؟

فرنچ فرایز یک نوع سیب زمینی سرخ شده و نیمه آماده است که به شکلی ویژه و خاص برش خورده و سرخ شده است. این نوع مواد غذایی به عنوان یک پیش غذا یا خوراکی همراه مورد علاقه در فست فودها، رستوران‌ها و خانه های غذاخوری شناخته شده است. در خط تولید فرنچ فرایز این سیب زمینی ها توسط ماشین آلات صنعتی که اکثر دستگاهها در خط تولید چیپس نیز استفاده می شوند، نیم پز و فریز شده و توسط دستگاه بسته بندی در کیسه و بسته های استاندارد قرار می گیرد.

در حال حاضر فرنچ فرایز بعنوان یکی از محصولات محبوب و پرفروش در بازار می باشد. برای کسانی که قصد سرمایه گذاری و یا ورود به صنعت تولیدات هستند، راه اندازی خط تولید فرنچ فرایزر به شدت توسیه می شود. خط تولید سیب زمینی نیمه آماده نیز جزو همین خط می باشد.

مراحل خط تولید فرنچ فرایز

مراحل و دستگاههای خط تولید فرنچ فرایز به ترتیب و به همراه توضیحات:

قیمت خط تولید فرنچ فرایز دستگاه های خط تولید فرنچ فرایز
راه اندازی خط تولید فرنچ فرایز یا خط تولید سیب زمینی نیمه آماده

قیمت و فروش ماشین آلا ت خط تولید فرنچ فرایز سیب زمینی

فرآیند تولید فرنچ فرایز، نمونه‌ای از تکنولوژی پیشرفته در صنعت غذایی است که از طریق اتوماسیون و کنترل دقیق کیفیت، محصولی با کیفیت بالا و طعم مطلوب را ارائه می‌دهد. قیمت خرید و فروش ماشین آلا ت خط تولید فرنچ فرایز سیب زمینی نیمه آماده یا سیب زمینی نیمه سرخ کرده با بهترین کیفیت از مراکز معتبر مثل زاگرس ماشین کرج بهترین راه حل می باشد. این مرکز تمامی تجهیزات خط تولید فرنچ فرایز را با قیمت ارزان و مقرون به صرفه از صفر تا 100 راه اندازی می نماید. این مرکز تمامی مراحل را از مرحله اخذ مجوز و وام اشتغال تا طراحی لوگو، طراحی سایت، تامین مواد اولیه، طرح توجیهی، ساخت ماشین آلات، راه اندازی، نصب و تبلیغات جهت فروش محصول را برای شما انجام می دهد.

دستگاه های شستشوی صنعتی

دستگاه های شستشوی صنعتی سیب زمینی و میوه جات دارای مدل های مختلفی هستند و به طور حرفه ای نیاز به سه وان شستشو خواهید داشت که به خودی می تواند یک خط کامل شستشوی میوه هم باشد. اما با یک دستگاه هم می توان شروع کرد.

شستشوی سیب زمینی ها

دستگاه شستشوی میوه و سیب زمینی یک دستگاه صنعتی و حرفه ای است که برای شستشوی سبزی، میوه، سیب زمینی، صیفی جات و… به کار می رود. این دستگاه نقش بسیار مهمی در خط تولید فرنچ فرایز یا خط سیب زمینی نیمه آماده دارد. 

پوست کن و برش سیب زمینی

برش سیب زمینی به شکل فرانسوی و به اندازه مناسب از عوامل مؤثر در طرح و شکل نهایی فرنچ فرایز است. این کار توسط دستگاه پوست کن سیب زمینی و سپس دستگاه اسلایسر جهت قطعه قطعه کردن سیب زمینی ها انجام می گیرد.

این دستگاه دارای دو مدل است!

در خط تولید سیب زمینی فرنچ فرایز از این دستگاه جهت پوست گیری سیب زمینی استفاده می شود این دستگاه به صورت صنعتی دارای دو مدل تسمه ای و گیربکسی می باشد که از نظر قیمت و نحوه عملکرد با هم تفاوت هایی دارند.

دستگاه پوست کن سیب زمینی خط تولید فرنچ فرایز

سرخ کن سیب زمینی فرنچ فرایز

این دستگاه همانطور که مشخص است برای سرخ کردن می باشد. سیب زمینی ها بعد از مرحله سورتینگ، شستشو، اسلایس و خشک شدن در روغن با دمای حدودا بین 150 تا 170 درجه‌سانتیگراد در مدت زمانی بین 1 دقیقه الی 1.5 دقیقه قرار میدهد.

پخت و سرخ کردن

مراحل پخت برای رسیدن به سرخی و کریسپی مطلوب، نقش اساسی در کیفیت نهایی این محصول دارد. دستگاه فرایر یا سرخ کن صنعتی یکی دیگر از ماشین آلات خط تولید فرنچ فرایز است. این دستگاه برای سرخ کردن سیب زمینی های خلال شده می باشد.

دستگاه سرخ کن سیب زمینی فرنچ فرایز

این دستگاه فرایر ساخت شرکت زاگرس ماشین به صورت کاملا یکنواخت و با کیفیت سیب زمینی ها را به صورت یکدست سرخ می کند. دستگاه شستشوی میوه و سیب زمینی یک دستگاه صنعتی و حرفه ای است که برای شستشوی سبزی، میوه، سیب زمینی، صیفی جات و… به کار می رود. این دستگاه نقش بسیار مهمی در خط تولید فرنچ فرایز یا خط سیب زمینی نیمه آماده دارد. 

بازبینی، جداسازی، نشاسته گیری

یکی از مراحل مهم خط تولید فرنچ فرایز جدا سازی سیب زمینی های خیلی پخته و یا کم پخته می باشد. و مرحله ی مهم دیگر عملیات نشاسته گیری و جدا سازی سیب زمینی ها.

روغن گیری و خشک کن و انجماد

سه مرحله مهم دیگر که باید به ترتیب صورت بگیرد خشک کردن و روغن گیری از سیب زمینی ها و سپس منجمد کردن سیب زمینی در تونل انجماد می باشد. انجماد محصول تولید شده نهایی.

بسته بندی و عرضه

در نهایت در خط تولید فرنچ فرایز باید محصول تولید شده و سیب زمینی های سرخ شده و منجمد شده به دستگاه بسته بندی چهار توزین منتقل شود و بسته بندی ها به صورت توزینی و وزنی انجام شود.

خط تولید سیب زمینی نیمه آماده و راه اندازی خط تولید فرنچ فرایز دستگاه بسته بندی سیب زمینی

نکات دانستنی در زمینه خط تولید فرنچ فرایز

در ادامه نکات مهم در زمینه خط تولید فرنچ فرایز را برای شما بیان می کنیم:

افزایش بهره وری با راه اندازی خط تولید فرنچ فرایز

استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و دستگاههای صنعتی مدرن ساخت زاگرس ماشین جهت افزایش بهره وری و کاهش ضایعات نیز از عوامل مهم خط تولید فرنچ فرایز محسوب می شود. با خرید ماشین آلات صنعتی و خرید دستگاههای تولیدی این مجموعه به خود امکان بهره وری و سود بیشتر را بدهید.

نقش خطوط تولید فرنچ فرایز در صنعت غذایی

خطوط تولید فرنچ فرایز ابزارهای حیاتی برای تولید کمیت بالا و کیفیت خوب این محصول محسوب می‌شوند. با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، این خطوط امکان ایجاد فرانچایز با کیفیت و استاندارد را فراهم می‌کنند.

آینده تکنولوژی در خط تولید فرنچ فرایز

استفاده از روش‌های هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت و کاهش ضایعات، و همچنین کاربرد روش‌های نوین و دستگاه های بسته بندی پیشسرفته برای افزایش عمر مفید، از جمله اقداماتی است که در آینده می تواند نقش مؤثری در خط تولید فرنچ فرایز و عرضه فرنچ فرایز داشته باشد.

خط تولید فرنچ فرایز نقش اساسی در تولید یکی از پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین محصولات فست فودی دارد. این خط می تواند جزو لیست پرسودترین خط تولید در ایران باشد.

4.7/5 - (4 امتیاز)