ساخت و فروش ماشین آلات
Arianzagrosmachinery
02634716952
09353038781

زاگرس ماشین کرج مشاور، طراح و سازنده ماشین آلات صنعتی (دستگاه بسته بندی، دستگاه ساشه، شیرینگ پک، میوه خشک کن، بوجاری، میکسر و…)

Search
تماس بگیرید همین حالا

دستگاه میکسر بلندر صنعتی یکی از دستگاه های مهم در صنعت های مختلف به خصوص صنایع غذایی می باشد که کاربرد مهمی دارد. کاربرد اصلی بلندر صنعتی اصل ساخته شده توسط زاگرس ماشین، مخلوط کردن مواد پودری به بهترین شکل ممکن می باشد. از میکسر بلندر برای میکس کردن یا مخلوط کردن انواع پودر، ادویه، قهوه، نسکافه و… استفاده می شود.

دستگاه میکسر بلندر چیست و چگونه کار می کند؟

امروزه در اکثر صنایع از دستگاه میکسر بلندر برای مخلوط کردن انواع پودرها استفاده می شود. این دستگاه یکی از مهم ترین دستگاه میکسر صنعتی برای مخلوط کردن پودر می باشد. صنایع مختلفی برای تولید محصولات با کیفیت و یک دست خود نیازمند استفاده از دستگاه هایی دقیق هستند که بتوانند بر اساس فرمولاسیون محصولات، موادی یکنواخت را با هم مخلوط کنند.

دستگاه میکسر بلندر

دستگاه میکسر بلندر چیست؟

بلندر صنعتی یا مخلوط کن (که در زبان انگلیسی آن را به Mixer یا liquidiser نیز می شناسند) در آشپزخانه ها و آزمایشگاه ها و همچنین صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه برای مخلوط کردن، خرد کردن، پوره کردن یا امولوسیون مواد غذایی با سایر مواد مورد استفاده قرار می گیرد. یک دستگاه میکسر بلندر از یک محفظه ثابت به همراه تیغه ای فلزی برای همزدن یا مخلوط کردن ساخته می شود که توسط یک موتور الکتریکی به حرکت درمی آید. مدل های قدرتمند آن می توانند هر ماده غذایی منجمدی را حتی یخ ها را نیز خرد کنند. در مدل های خانگی این دستگاه یک موتور الکتریکی در بالای دستگاه قرار دارد که توسط یک شفت به یک تیغه چرخان در پایین متصل است و می تواند در هر ظرفی استفاده گردد.

مشخصات فنی بلندر صنعتی

بلندر صنعتی مختلف عملکردها و ویژگی های مختلفی دارند اما آزمایشات مختلف نشان داده است که بسیاری از مخلوط کن ها، حتی نوع ارزان آن برای تامین بسیاری از نیازهای مصرف کننده ها مفید هستند. ویژگی هایی که مصرف کنندگان هنگام خرید مخلوط کن در نظر می گیرند شامل موارد زیر است :

  • علامت های اندازه گیری بزرگ و قابل مشاهده،
  • سهولت استفاده،
  • کم صدا بودن در هنگام استفاده،
  • مصرف برق کمتر،
  • سهولت در تمیز کردن،
  • گزینه ای برای افزایش یا کاهش دادن سرعت کار،
  • متریال استفاده شده در میکسر.

دستگاه های میکسر بلندر بین 3 تا 16 تنظیم سرعت را دارا می باشند، اما داشتن گزینه های تنظیم سرعت نشان دهنده بهتر بودن دستگاه نیست.

در مورد دستگاه های خانگی و مواردی که تیغه ها قابل جابجایی هستند ، ظرف باید دارای یک O-ring یا واشر بین بدنه ظرف و پایه باشه تا ظرف کاملاً بسته شده و از نشت مواد به اطراف جلوگیری شود. ظرف بلندر به طور کلی به گونه ای ساخته می شود که مواد داخل آن در میان تیغه ها به حرکت در بیایند و کمتر به اطراف بچرخند.

نحوه کارکرد دستگاه میکسر بلندر صنعتی و  پودری

دستگاه بلندر صنعتی از طریق موتور گیربکس با دور پایین انتقال قدرت می کند. به دلیل کشیده شدن دو جهت پره محور یک شفت در دو مسیر جداگانه جهت ترکیب دو یا چند نوع پودر در زمان کوتاه باعث میکس دقیق مواد می شود.

مثال: خط تولید ادویه جات

بر فرض مثال در خط تولید ادویه جات ترتیب دستگاه میکسر بلندر صنعتی به این صورت است که:

خط تولید ادویه با بلندر صنعتی

اجزای دستگاه میکسر بلندر صنعتی

دستگاه بلندر یات میکسر بلندر دارای اجزای مختلفی است. قطعات به کار رفنته در این میکسر توسط زاگرس ماشین از بهترین قطعات موجود در بازار تشکیل شده و مرغوب ترین جنس را در بین میکسر ها دارد. در ادامه قصد داریم تعدادی از اجزای اصلی این دستگاه را به شما معرفی کنیم:

مخزن دستگاه

مخزن، بزرگترین اجزای یک دستگاه میکسر است و نوع U شکل آن از متداول ترین مخزن هایی است که در دستگاه میکسر پودر به کار می رود.

شفت دستگاه

یکی از مهم ترین بخش های دستگاه بلندر بخش شفت دستگاه می باشد که بایستی بهترین نوع کیفیت را دارا باشد.

پایه میکسر بلندر

این پایه به مخزن دستگاه بلندر صنعتی متصل است و سایز آن به اندازه خود دستگاه مرتبط می باشد.

موتور گیریبکس

موتور و گیربکس را در پشت مخزن نصب می کنند و بایستی به شفت دستگاه که در درون مخزن است متصل شود. قدرت موتور و گیربکس بسیار حائز اهمیت می باشد.

پره های میکسر

این بخش از بلندر صنعتی نیز جزو مهم ترین بخش دستگاه بوده که بایستی با دقت خاصی طراحی شود. برای پودر خشک از نوعی خاص از پره ها، به نام پره های مارپیچی شکل استفاده می کنند.

انواع دستگاه میکسر بلندر

این دستگاه ها در دو مدل افقی و عمودی ساخته می شوند که نوع میکسر افقی در مدل های V شکل با پره های ریبونی یا پدالی ، میکسر افقی با مخزن بشکه ای، میکسر افقی مخصوص محیط های آزمایشگاهی و میکسر افقی با مخزن متحرک ساخته می شوند.

دستگاه میکسر پودر و انواع بلندر صنعتی در ابعاد گوناگون با جنس بدنه مختلف ساخته می شود. زاگرس ماشین در راستای جلب رضایت مشتری و تولیدکنندگان گرامی، از بهترین قطعات، با دقیق ترین شکل و مرغوب ترین جنس، این ماشین آلات صنعتی را تولید می کند.

جهت سفارش، دریافت لیست قیمت، خرید بلندر صنعتی و یا دریافت مشاوره تخصصی برای آشنایی با انواع این دستگاه می توانید با زاگرس ماشین کرج تماس بگیرید. جهت مشاوره تخصصی و رایگان با شماره دفتر 02634716956 تماس بگیرید. یا از طریق واتساپ و تماس تلفنی با مشاور خرید، با شماره 09353038781 تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *