ساخت و فروش ماشین آلات
Arianzagrosmachinery
02634716952
09353038781

زاگرس ماشین کرج مشاور، طراح و سازنده ماشین آلات صنعتی (دستگاه بسته بندی، دستگاه ساشه، شیرینگ پک، میوه خشک کن، بوجاری، میکسر و…)

Search
تماس بگیرید همین حالا

از دستگاه پرکن مایعات برای پر کردن مایعات در غلظت های مختلف به صورت رقیق و غلیظ استفاده می شود. با توجه به نوع مایعی که داخل ظرف قرار است قرار بگیرد؛ و همچنین ظرفیت تولید کارخانه از دستگاه متفاوتی بایستی استفاده گردد. بنابراین برای انتخاب صحیح در نوع دستگاه های پر کن بایستی از انواع مختلف دستگاه پرکن مایعات غلیظ و دستگاه پرکن مایعات رقیق استفاده گردد.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق

در صورتی که شما در انتخاب نوع دستگاه پر کن و یا انواع ماشین آلات صنعتی و دستگاه بسته بندی مشکلی داشتید؛ و یا نیازمند مشاوره هستید می توانید با مشاوران مجرب ما در این زمینه با شماره تماس 02634716956 یا از طریق واتساپ و با شماره تماس 09309958589 تماس حاصل فرمایید.

انواع دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات که دو حالت کلی پرکن مایعات غلیظ و پر کن مایعات رقیق دارد شامل موارد زیر است:

دستگاه پر کن مایعات رقیق

این نوع دستگاه پرکن مایعات رقیق مناسب برای مایعاتی با چگالی گایین بوده و منظور از مایعات چگالی پایین آن دسته از مایعاتی است که ویسکوزینه پایینی داشته و بسیار روان حرکت می کند. به همین دلیل می توان از وزن خود مواد جهت عملیات تزریق استفاده نمود. از جمله این مایعات می توان به محلول های ضدعفونی کننده، آب معدنی، نوشابه ها و بسیاری از محصولات مشابه را نام برد.

دستگاه پرکن مایعات رقیق

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

این نوع دستگاه پرکن مایعات غلیظ مخصوص مایعاتی با غلظت روغن یا مواد ژله ای می باشد، در مورد مایعات غلیظ برخلاف مایعات رقیق نمی توان از وزن خود مواد جهت عملیات تزریق استفاده نمود. از نمونه مایعات غلیظ می توان به ژله های خوراکی، شربت های غلیظ، کنستانتره ها و روغن های گوناگون نام برد.

دستگاه پر کن مخصوص مایعات غلیظ دارای انواع مختلفی با کاربرد های گوناگون می باشد:

  • پر کن مایعات پمپی: پرکن مایعات غلیظ با ویسکوزیته بالا، عملکرد ساده.
  • دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی: پر کن مایعات غلیظ، عملکرد مدرن و تکنولوژی پیشرفته.
  • پر کن + درب بند + روتاری + لیبل شیرینگ: مناسب مایعات غلیظ، دارای پر کن روتاری، درب بند و لیبل شیرینک.
  • دستگاه پرکن مایعات با سروو موتور مناسب مواد غلیظ آرایشی و بهداشتی.
  • دستگاه اسپری پر کن: دستی، نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک، خط مستقیم، رفت و برگشت، تک روتار و…
  • دستگاه پر کن ساشه مایعات: مدل مدادی و استیکی مناسب سس تک نفره، عسل و…
  • دستگاه پر کن وکیومی،
  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ بشکه ای،
  • دستگاه پر کن مایعات تیوپی،
  • دستگاه قوطی پر کن مایعات،
  • دستگاه پرکن مایعات خط مستقیم: مناسب محصولات و مایعات غلیظ و رقیق.
  • دستگاه پرکن مایع غلیظ روتاری.
  • دستگاه پرکن مایع در ظروف پلاستیکی: مناسب محصولات و مایعات غلیظ و رقیق.

عوامل مهم در انتخاب دستگاه پرکن مایعات

برای انتخاب این دستگاه باید الزامات بسیاری را برای بهره وری مطلوب رعایت فرمایید از جمله این ملزومات میزان تیراژ تولیدی شما ، فضای کاری شما و نوع ماده شما می باشد. ماشین سازی زاگرس کرج بنابر نیاز شما ماشین مورد نظر را طراحی و تولید خواهد کرد.

انواع حالات مایعات مورد نظر را باید بررسی کنید و اینکه در چه نوع ظروفی قرار است پر کنید. مایعات معمولا دارای انواع زیر هستند:

  • مایعات رقیق یا بدون غلظت،
  • مایعات نیمه غلیظ،
  • مایعات غلیظ با ویسکوزیته بسیار بالا.
  • مایعات چسبنده با غلظت بالا،
  • مایعات ترکیب شده با ذرات جامد،
  • مایعات کف دار،
  • مایعات گازدار،
  • مایعات اسیدی.

سازگاری دستگاه پرکن مایعات با مقدار چگالی مایعات

از لحاظ غلظت یا چگالی مایعات این نوع دستگاه به دو نوع دستگاه پر کن مایعات غلیظ و دستگاه پر کن مایعات رقیق تقسیم بندی می شود که ما هر کدام را به طور جداگانه برای شما شرح می دهیم:

نکته: برای پر کردن مایعات تک نفره از دستگاه ساشه استفاده می شود.

عملکرد انواع دستگاه پر کن مایعات

یکی از عواملی که در انتخاب این نوع دستگاه حائز اهمیت است ، نوع عملکرد آن می باشد که از این لحاظ نیز این نوع دستگاه های به دو دسته دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم بندی می شوند.

دستگاه پرکن مایعات نوع اتوماتیک

در این مدل دستگاه ها به حداقل نیروی انسانی نیاز می باشد، این مدل دستگاه ها مجهز به نوار نقاله و دربندی هستند و می توان برای دخالت کمتر اپراتور، می توان با ساخت و نصب دستگاه های درب گذار بر روی خط بسته بندی، بطری ها را نیز به وسیله ماشین درب گذاری و بسته بندی نمود.

دستگاه پر کن مایعات نوع نیمه اتوماتیک

این مدل دستگاه ها که به آنها دستگاه پرکن دستی نیز می گویند معمولاً نوار نقاله و دربندی وجود ندارد و برای انتقال محصولات بایستی به صورت دستی اقدام نمود و درب بطری ها نیز می تواند با نصب دستگاه های درب گذار با دستگاه دربگذاری گردد و یا به صورت دستی این کار صورت گیرد.

کدام را انتخاب کنیم؟

بنابرنیاز خود اگر شما در حال تولید مایعات در ظرفیت بالا هستید برای اینکه هم سرعت کار شما بیشتر شود و هم اینکه از نیروی انسانی کمتری استفاده کنید بهتر است از دستگاه مایع پرکن اتوماتیک استفاده کنید، اما اگر تیراژ کار شما بالا نیست می توانید از مدل های نیمه اتوماتیک و یا همان دستی نیز بهره ببرید.

در ادامه شما را با انواع دستگاه پرکن براساس تقسیم بندی های دیگر آشنا می کنیم:

دستگاه مایع پرکن ثقلی

این دستگاه مناسب مایعات رقیق بوده و در صورتی که محصول شما سبک و رقیق است و به راحتی می توان از یک مخزن با سیستم ثقل به سمت پایین سرازیر کرد. انتخاب این دستگاه برای شما بهترین گزینه است. سیستم دستگاه های ثقلی به این صورت است که از نیروی جاذبه (خود مواد) برای پرکردن استفاده می کند. به خاطر همین خاصیت به آن دستگاه پرکن مایعات گرانشی نیز می گویند. استفاده از نیروی جاذبه باعث می شود که این نوع دستگاه ها، ساده تر، ارزان تر و اقتصادی تر باشند. از نمونه مایعات ثقلی می توان به حلال ها، الکل، آب، مواد شیمیایی ویژه، جوهر ، مواد شیمیایی خورنده اسیدی و سفیدکننده ها نام برد.

نکته: برای پر کردن کیسه ها به صورت حجمی از دستگاه کیسه پر کن حجمی استفاده می شود.

دستگاه پرکن مایعات ثقلی

این دستگاه ها بالاترین دقت و سرعت را میان دستگاه های نامبرده دارا می باشند و می توان برای مایعات غلیظ از آن استفاده کرد. پر کردن مایعات غلیظ در این مدل دستگاه ها براساس حجم سیلندرها صورت گرفته و برای محصولاتی همچون روغن مایع، نمی تواند کارایی چندانی داشته باشد. با وجودی که این مدل دستگاه کمی گران تر از انواع دیگر می باشد، اما دقت و سرعت آن بسیار عالی است.

دستگاه پرکن مایعات با سروو موتور

این مدل دستگاه یکی از گران ترین دستگاه های پرکن خطی می باشد. سروو موتور به علت اینرسی پایینی که دارد حرکات مکانیکی پرسرعتی را نسبت به موتورهای پنوماتیک دارا می باشد. این دستگاه با توجه به قیمت بالایی که دارد مناسب کارخانه های بزرگ بوده و همچنین مناسب تولیدی هایی با مواد گران قیمت تر می باشد.

این دستگاه جهت پر کردن مایعات غلیظ مثل محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. محصولاتی از جمله: شامپو، کرم، پماد و…

دستگاه پرکن مایعات پمپی

از این دستگاه می توان هم برای مواد غلیظ و هم مواد رقیق استفاده کرد و می توان از آن برای بسته بندی چند نوع محصول با یک دستگاه استفاده کرد. از محصولاتی که به صورت اختصاصی با این مدل دستگاه ها پر می شوند می توان گریس را نام برد که دارای چسبندگی و غلظت زیادی است. این دستگاه دارای توان و قدرت فشار بالایی می باشد.

حتما بخوانید: دستگاه همزن برای مایعات با ویسکوزیته کم و متوسط .

مشخصات دستگاه پرکن مایعات ماشین سازی زاگرس کرج

نوع مادهپر کردن انواع مایعات غلیظ و رقیق
عملکردالکترومکانیک
برق مورد نیاز3 فاز – 4 کیلووات
وزن دستگاه700 کیلوگرم
مشخصات نازلنازل های استیل 304 نگیر
مشخصات مخزنمخزن 200 لیتری استیل 304 نگیر
مشخصات تابلو برقتابلو برق ازجنس استنلس استیل

دستگاه پرکن مایعات

5/5 - (6 امتیاز)