ساخت و فروش ماشین آلات
Arianzagrosmachinery
02634716952
09353038781

زاگرس ماشین کرج مشاور، طراح و سازنده ماشین آلات صنعتی (دستگاه بسته بندی، دستگاه ساشه، شیرینگ پک، میوه خشک کن، بوجاری، میکسر و…)

Search
تماس بگیرید همین حالا

دستگاه همزن برای مایعات با ویسکوزیته کم و متوسط

دستگاه همزن یکی از میکسر های صنعتی مهم در صنایع مختلف است؛ که برای مخلوط سازی مواد مایع و خمیری به کار می‌رود. این دستگاه به دلیل ویژگی‌های خاص خود مانند سرعت قابل تنظیم و قدرت مخلوط کردن، در بسیاری از صنایع مانند صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، پلیمری و … استفاده می‌شود. در این مقاله به معرفی دستگاه همزن مایعات ویسکوزیته کم پرداخته می‌شود.

دستگاه همزن برای مایعات با ویسکوزیته کم و متوسط چیست؟

انواع مختلفی از همزن های صنعتی را برای مخلوط کردن مایعات در مخازن دارای تیغه و فاقد آن به کار می برند که مزایا و محدودیت های هر کدام با توجه به کاربرد آنها متفاوت است که این موارد در جدول زیر آمده است :

همزن مایعات ویسکوزیته کم

انتخاب صحیح نوع و اندازه ی همزن بستگی به مقدار و نوع ماده ی غذایی دارد که باید مخلوط شود.

همزن پارویی (Paddle agitators)

همزن پاروییساده ترین نوع این همزن ها دارای تیغه های پهن و مسطح است که به 50 تا 70 درصد قطر مخزن می رسد و با سرعت 20 تا 150 دور در دقیقه می چرخد. به منظور افزایش در مخازن، تیغه های این همزن را شیبدار می سازند.

این همزن برای مخلوط کردن انواع مایعات قابل اختلاط ، تهیه شربت یا آب نمک و… کاربرد دارد.

همزن تیغه ای (Impeller agitators)

همزن تیغه ای

این مدل همزن مایعات با ویسکوزیته کم متشکل از دو یا تعداد بیشتری تیغه هستند که به یک محور گردان اتصال دارند. ممکن است تیغه ها مسطح، زاویه دار (شیبدار) یا مورب باشند. همزن های تیغه ای می توانند با سرعت 400 الی 1500 دور در دقیقه دوران کنند.

این همزن ها برای مخلوط سازی مایعات قابل اختلاط ، رقیق سازی محلول غلیظ شده، تهیه ی شربت یا آب نمک و حل کردن مواد مختلف در آب مورد استفاده قرار می گیرند. این همزن ها دارای انواع ذیل می باشند.

پست مرتبط: دستگاه همزن برای مایعات با ویسکوزیته بالا

الف – همزن توربینی

این مدل همزن مایعات ویسکوزیته کم ، یک همزن تیغه ای دارای بیش از چهار تیغه است که کنار یکدیگر نصب شده اند. طول تیغه ها 30 تا 50 درصد قطر مخزن است و با سرعت 30 تا 500 دور در دقیقه می چرخد. تیغه ها را به شکل مسطح، شیبدار یا مورب می سازند تا جریان های شعاعی و طولی را شدت بخشند.

ب – همزن صفحه ای پرده دار

در این همزن ها، تیغه ها بر روی یک صفحه ی مسطح نصب شده است. این نوع همزن را غالباً به صورت عمودی در مخازن تیغه دار نصب می کنند.

ج- همزن پره ای (ملخی)

این همزن که دارای تیغه های کوتاه (کمتر از 4/1 قطر ظرف) می باشد به همزن های پره ای (ملخی) موسوم است. در این همزن ها، محور همزن به صورت افقی و یا مایل قرار می گیرد تا حرکات طولی و شعاعی مایعات را شدت بخشد و از تشکیل گرداب جلوگیری کند. اگر بخواهیم محور همزن به حالت عمودی باشد، می توان تیغه ها را به دیواره ی مخزن اتصال داد که مانع از تشکیل جریان های گردابی شود.

نکات مهم در خرید همزن مایعات ویسکوزیته کم

دستگاه همزن برای مایعات با ویسکوزیته کم و متوسط، از دستگاه‌های تولیدی پرکاربرد در صنایع مختلف و انواع خط تولید است. این دستگاه با قدرت موتور قابل تنظیم، قابلیت تنظیم سرعت و تغییر دهنده های مختلف، به راحتی می‌تواند مواد را به صورت همگن مخلوط کند. برای استفاده از دستگاه همزن برای مایعات با ویسکوزیته کم و متوسط، باید در انتخاب دستگاه، به نکات زیر توجه شود:

قدرت موتور: برای مخلوط کردن مواد با ویسکوزیته کم و متوسط، دستگاه همزن باید دارای قدرت موتور کافی باشد. قدرت موتور باید به گونه‌ای باشد که بتواند مواد را به صورت همگن مخلوط کند.

سرعت قابل تنظیم: سرعت قابل تنظیم دستگاه همزن، از اهمیت بالایی برخوردار است. با تنظیم سرعت، می‌توان به راحتی مواد را به صورت همگن مخلوط کرد.

طراحی و شکل دستگاه: دستگاه همزن برای مایعات با ویسکوزیته کم و متوسط باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که باعث شود مواد به صورت همگن مخلوط شوند و تشکیل گلوله‌های خمیری جلوگیری شود.

نوع مخلوط کن: نوع مخلوط کن در دستگاه همزن برای مایعات با ویسکوزیته کم و متوسط، باید به گونه‌ای باشد که بتواند به صورت اثربخشی مواد را مخلوط کند.

مواد سازنده دستگاه: دستگاه همزن برای مایعات با ویسکوزیته کم و متوسط باید از مواد با کیفیت و سازنده باشد تا بتواند به صورت طولانی‌مدت و با کارایی بالا استفاده شود.

استعلام قیمت و سفارش

برای سفارش دستگاههای صنعتی صنایع غذایی مجموعه زاگرس ماشین کرج با شماره تماس های 02634716956 و 09309958589 از طریق تماس تلفنی یا واتساپ در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *