ساخت و فروش ماشین آلات
Arianzagrosmachinery
02634716952
09353038781

زاگرس ماشین کرج مشاور، طراح و سازنده ماشین آلات صنعتی (دستگاه بسته بندی، دستگاه ساشه، شیرینگ پک، میوه خشک کن، بوجاری، میکسر و…)

Search
تماس بگیرید همین حالا

دستگاه همزن برای مایعات با ویسکوزیته بالا

دستگاه همزن مانند دستگاه میکسر صنعتی و… یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در صنایع مختلف است؛ که برای مخلوط کردن مواد مایع و یا خمیری به کار می‌رود. اما در مواردی که مایعات دارای ویسکوزیته بالا هستند، همزن به راحتی نمی‌تواند آن‌ها را مخلوط کند و تلاش برای این کار ممکن است باعث آسیب به خود دستگاه یا کیفیت محصول شود. در این مقاله به بررسی دستگاه‌های همزن برای مایعات با ویسکوزیته بالا می‌پردازیم.

دستگاه‌های همزن برای مایعات با ویسکوزیته بالا باید قابلیت مخلوط کردن مواد را داشته باشند، به طوری که مواد بتوانند به صورت همگن و بدون تشکیل گلوله‌های خمیری مخلوط شوند. برای این منظور، انواع همزن های صنعتی که برای مایعات با ویسکوزیته بالا ساخته شده اند، باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

دستگاه همزن برای مایعات با ویسکوزیته بالا

همزنهای کم سرعت با محور عمودی (Slow – Speed Vertical Shaft Impeller)

مایعات با ویسکوزیته ی بالا را با همزن های پارودار مرکب مخلوط می کنند که غالباً همزن های با چرخش ناهمسو نامیده می شوند. اساس طراحی آنها براساس همزن لنگری و دریچه ای است. در این نوع همزن تیغه های عمودی مورب برای افزایش حرکت شعاعی در ماده ی غذایی نصب می گردد.

همزن های دومحوری با تیغه های افقی (Twin – Shaft Horizontal Blades)

همزن های دومحوری با تیغه های افقیمتداول ترین نوع از این طرح دارای تیغه Z شکل می باشد. در این همزن دو تیغه ی سنگین روی یک مخزن فلزی نصب شده است. تیغه های Z شکل به طرف یکدیگر دوران می کنند. این همزن ها نیروی قابل توجهی تولید می کنند که به صورت گرما دفع می گردد.

برای همین برخی اوقات دیواره ی مخزن را دوجداره می سازند تا دمای دستگاه قابل کنترل باشد. این همزن ها که نیروی زیادی تولید می کنند کارآیی بالایی دارند در نتیجه زمان اختلاط آنها کوتاه است. برای خروج محصول مخلوط شده در هر دوره ی عمل، مخزن را خم می کنند یا ممکن است یک دریچه ی پیچی در کف مخزن جهت این منظور پیش بینی کرد.

برخی از این مخلوط کن ها که برای برش و اختلاط طراحی شده اند مجهز به تیغه های دندانه دار هستند. تیغه های دیگری نیز به شکل های مختلف مثل شبکه، زبانه ی مضاعف و قلاب مضاعف موجودند. از این مخلوط کن ها برای اختلاط خمیر کیک و …. استفاده می شود.

دستگاه‌های همزن با سیستم‌های جریان متقارن:

در این نوع دستگاه‌ها، مواد به صورت جریان متقارن به دو سمت مخالف درون دستگاه هدایت می‌شوند. این عمل باعث می‌شود که مواد به صورت همگن مخلوط شوند و تشکیل گلوله‌های خمیری جلوگیری شود.

دستگاه‌های همزن با موتور‌های قدرتمند:

موتورهای قدرتمند با سرعت بالا می‌توانند ویسکوزیته مایعات را کاهش دهند و امکان مخلوط کردن مواد با ویسکوزیته بالا را فراهم کنند.

دستگاه‌های همزن با مخلوط‌کن‌های جانبی:

در این نوع دستگاه‌ها، مخلوط‌کن‌های جانبی به داخل مخلوط کن افزوده می‌شوند تا ویسکوزیته مایعات کاهش یابد و مواد به صورت همگن مخلوط شوند.

دستگاه‌های همزن با براش:

پاین دستگاه‌ها با استفاده از براشی که درون مایع قرار دارد، ویسکوزیته مایع را کاهش می‌دهند و امکان مخلوط کردن مواد با ویسکوزیته بالا را فراهم می‌کنند.

برای تهیه و دریافت لیست سفارش شما می توانید با مشاوران زبده مجموعه زاگرس ماشین کرج به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید، مشاوره ما به دو صورت از طریق تماس تلفنی با شماره تماس های 09309958589 و 02634716956 صورت می گیرد همچنین می توانید از طریق شماره 09309958589 از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)