ساخت و فروش ماشین آلات
Arianzagrosmachinery
02634716952
09353038781

زاگرس ماشین کرج مشاور، طراح و سازنده ماشین آلات صنعتی (دستگاه بسته بندی، دستگاه ساشه، شیرینگ پک، میوه خشک کن، بوجاری، میکسر و…)

Search
تماس بگیرید همین حالا

دستگاه توزین پودر یکی از انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات صنعتی بسیار مهم در صنعت تولید و بسته‌بندی پودرها است. این دستگاه به صورت اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، دستی و خانگی و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، توانایی توزین دقیق (وزن گیری) انواع پودر ها و سپس بسته بندی آن ها را دارد.

دستگاه توزین پودر انواع پرکن پودری دستگاه بسته بندی توزینی پودری

کاربرد ها و ویژگی دستگاه توزین پودر چیست؟

این دستگاه در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و … استفاده می‌شود. این دستگاه به دلیل دقت بالا در توزین، تولید پودرهای با کیفیت و همچنین کاهش هزینه‌های تولید، جایگاه ویژه‌ای در این صنایع دارد.

دستگاه توزین پودر معمولاً از قطعاتی مانند لوله‌های توزین، سلول‌های باری، ترانسمیترها، کنترلرها و … تشکیل شده است. همچنین، این دستگاه معمولاً دارای صفحه نمایشی است که می‌توان با استفاده از آن، وزن مورد نیاز را تنظیم کرد و عملکرد دستگاه را کنترل کرد.

دستگاه توزین پودر بر روی انواع دستگاه های پرکن نیز نصب می شود.

انواع دستگاه های بسته بندی توزینی عبارتند از:

در نهایت، دستگاه توزین پودر به عنوان یکی از ابزارهای مهم در تولید و بسته بندی پودری ، در بهبود کیفیت محصول و افزایش بهره‌وری در صنایع مختلف مؤثر است.

معرفی انواع دستگاه توزین پودر

دستگاه‌های توزین پودر، دستگاه‌هایی هستند که برای توزین و اندازه‌گیری دقیق مواد پودری و سپس بسته بندی آن با دستگاه پرکن پودری مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع مختلفی از این دستگاههای تولیدی وجود دارد که در زیر به معرفی برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم:

دستگاه توزین لودسل

دستگاه توزین لودسل یکی از معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین دستگاه‌های توزین پودر است. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی لودسل، وزن مواد را با دقت بالا توزین می‌کند. دستگاه توزین لودسل، به دلیل دقت و سرعت بالایش، در صنایع مختلفی مانند صنایع شیمیایی، داروسازی و غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه بر روی انواع دستگاه های پرکن پودری تمام اتومات متصل می شود.

دستگاه توزین ویبراتور

دستگاه توزین ویبراتور نیز از دستگاه‌های پرکاربرد توزین پودر است. در این دستگاه، مواد به وسیله یک پایه ویبراتور به حرکت در می‌آیند و در نتیجه وزن مواد به دقت بالا توزین می‌شود. دستگاه توزین ویبراتور در صنایعی مانند صنایع پلاستیک، صنایع غذایی و صنایع تولید کود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه توزین پیزوالکتریک

دستگاه توزین پیزوالکتریک نیز از دستگاه‌های پرکاربرد توزین پودر است. در این دستگاه، تغییرات فشار روی سنسورهای پیزوالکتریک باعث تولید سیگنال الکتریکی می‌شود و وزن مواد با دقت بالا توزین می‌شود. دستگاه توزین پیزوالکتریک، در صنایعی مانند صنایع الکترونیک، صنایع داروسازی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نتیجه‌گیری

دستگاه‌های توزین پودر، ابزارهای بسیار مهمی برای وزن گیری کردن دقیق مواد پودری می باشد که برای صنایع مختلف کاربرد دارند. با توجه به نوع مواد پودری مورد استفاده، می‌توان بهترین نوع دستگاه توزین را انتخاب کرد. همچنین این دستگاه بر روی بسیاری از دستگاه های صنعتی مثل دستگاه پرکن پودری نیمه اتوماتیک و دیگر ماشین آلات و دستگاه ها متعصل و نصب می شود تا بسته بندی به صورت دقیق و وزن بندی شده صورت گیرد.

به این مطلب امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *