ساخت و فروش ماشین آلات
Arianzagrosmachinery
02634716952
09353038781

زاگرس ماشین کرج مشاور، طراح و سازنده ماشین آلات صنعتی (دستگاه بسته بندی، دستگاه ساشه، شیرینگ پک، میوه خشک کن، بوجاری، میکسر و…)

Search
تماس بگیرید همین حالا

در بسیاری از کارگاه ها و محیط های صنعتی مثل خط تولید، کارخانه و کارگاه های بسته بندی و… معمولا دستگاه های صنعتی مختلفی استفاده میشوند. این دستگاه ها در طی عملیات خود میزان زیادی خاک، گرد و غبار وبراده های ریز را در هوا منتشر می کنند. این مواد معمولا سمی هستند و برای سلامت محیط زیست و کارکنان آن محیط بسیار ضرر دارد. دستگاه سیکلون به اصطلاح دستگاه غبار گیر وظیفه از بین بردن این مواد و گرد و خاک ها را بر عهده دارد.

دستگاه سیکلون و غبارگیر

دستگاه سیکلون یا غبارگیر چیست و چگونه کار می کند؟

کار اصلی دستگاه های سیکلون در واقع غبارگیری می باشد. غباری که توسط دستگاه های بسته بندی، دستگاههای پودر کننده، دستگاه پوست گیر جو، دستگاه میکسر پودر، دستگاههای انفجار و… تولید می شوند توسط دستگاه غبار گیر گرفته می شوند و حجم این دستگاه عموماً با قطر 20 میکرون به بالا می باشد.

معمولا در زمان هایی که بار غبار هوای ورودی به فیلترهای کیسه ای بیش از ظرفیت باشد، قبل از مرحله غبارگیری کیسه ای برای کاهش غبار از سیکلون استفاده می گردد. راندمان این دستگاه ها معمولاً در حدود 85 درصد بوده که این راندمان بسته به شرایط مختلف همانند میزان و ابعاد ذرات معلق، سرعت هوا و ابعاد و طرح سیکلون دارد.

در طراحی دستگاه های سیکلون بایستی دقت شود که هوا از قسمت های پایینی نفوذ نکند، حتی نفوذ مقادیر جزئی هوا می تواند باعث کاهش راندمان سیکلون شود چرا که می تواند غبار ته نشین شده را به هم زده و باعث خارج شدن غبار هوا با جریان گاز از لوله خروجی شود، این کاهش می تواند غبارگیری را تا حد صفر درصد نیز برساند.

از عوامل دیگری که می تواند باعث کاهش راندمان سیکلون شود ، انباشته شدن هرگاه غبار در قسمت مخروطی دستگاه می باشد، این کار به دلیل این می باشد که جریان گاز داخل دستگاه غبار را به همراه  خود برده و باعث تاثیرگذاری منفی بر روی بازدهی سیکلون می شود. این نکته حائز اهمیت است که به هیچ عنوان نباید از قسمت مخروطی دستگاه به‌عنوان جمع آورنده غبار استفاده شود. به خاطر همین مشکل است که اکثراً در سیکلون‌ها قیف‌های تخلیه غبار نصب و استفاده می‌شود.

این قیف ها را طوری می سازند که قسمت مخروطی در برابر جریان گاز نفوذناپذیر باشند. در زمان های مشخص و به صورت دائمی بایستی غبار جمع‌آوری‌شده در دستگاه به کمک دستگاه‌های تخلیه غبار قرار داده شده در زیر سیکلون که هیچ جریان گازی از آنها نفوذ نمی کند، تخلیه گردد. حتماً باید توجه کرد که قیف تخلیه نباید پر از غبار شود.

جداکننده سیکلونی (به انگلیسی: Cyclonic separation) یا به اختصار سیکلون دستگاهی جهت غبارگیری و جمع‌آوری ذرات معلق در گازها است.

ویکی پدیا

مشخصات فنی دستگاه سیکلون زاگرس ماشین کرج مدل MAZ160

عملکرد الکترومکانیک
رنگ دستگاه الکترواستاتیک کوره ای
قدرت موتور بسته به ظرفیت دستگاه متغیر
تعداد سنگ 5 الی 6 سنگ
ظرفیت 200 الی 1700 کیلو در ساعت
برق مورد نیاز 3 فاز
برق مصرفی بسته به ظرفیت دستگاه متغیر
ابعاد طول 150 × عرض 70 × ارتفاع 200 سانتی متر
وزن دستگاه 350 کیلوگرم

جهت سفارش، دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان با مشاوران مجرب مجموعه صنعتی زاگرس ماشین کرج با شماره تماس 02634716956 یا از طریق واتساپ و شماره 09309958589 تماس حاصل فرمایید.

دستگاه سیکلون و دستگاه غبارگیر

انواع دستگاه سیکلون

  • دستگاه سیکلون نیوگاز
  • دستگاه سیکلون لیوت
  • دستگاه سیکلون سیوت
  • سیکلون‌های دارای قسمت ورودی پیچان
  • دستگاه غبار گیر فان تونگرن

خرید و استعلام قیمت دستگاه سیکلون غبار گیر

جهت خرید دستگاه غبارگیر و استعلام قیمت دستگاه سیکلون می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما در زاگرس ماشین شما را راهنمایی کنند. این مرکز جزو تخصصی ترین مراکز ساخت و فروش ماشین آلات بسته بندی می باشد. قیمت دستگاه بسته بندی در این مرکز بسیار مقرون و به صرفه می باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *