ساخت و فروش ماشین آلات
Arianzagrosmachinery
02634716952
09353038781

زاگرس ماشین کرج مشاور، طراح و سازنده ماشین آلات صنعتی (دستگاه بسته بندی، دستگاه ساشه، شیرینگ پک، میوه خشک کن، بوجاری، میکسر و…)

Search
تماس بگیرید همین حالا

دستگاه قالب زن تنقلات شیرین و… متشکل از قالب های تکی به اندازه و شکل محصول مورد نظر است که به یک نقاله ی مداوم متصل می باشد.

دستگاه قالب زن تنقلات شیرین

برای قالب گیری شکلات، قالب های شسته شده و تمیز از زیر یک مخزن مجهز به یک پیستون پرکننده که حجم مورد نظر از شکلات مایع (داغ) را به داخل هر قالب تزریق می کند، عبور می کنند. این مخازن می توانند شکلات را به صورت لایه ای یا مغزدار تزریق کنند. مثل آب نبات های دارای مغز مایع و یا آب نبات های با پوشش شکلات.

حتما بخوانید: دستگاه تولید قند .

قالب ها با شکلات مایع پر شده بعد وارونه می شوند. در اثر این عمل تعدادی شکلات به بدنه ی قالب می چسبد. سپس قالب ها از تونل های سردکننده عبور می کنند  و وقتی به اندازه ی کافی سخت شدند، هر یک از داخل قالب بیرون می جهند و قالب ها مجدداً در چرخه ی تولید و بسته بندی قرار می گیرند.

انواع دستگاه قالب زن تنقلات شیرین

سه نوع دستگاه قالب زن موجود است که در نحوه ی خارج کردن شکلات از قالب و نیز جنس مواد ساختمانی قالب، با یکدیگر تفاوت دارند :

  1. قالب های فلزی مجهز به سوزن های پرتاب کننده را برای تنقلات سخت (مثل آبنبات) به کار می برند.
  2. از قالب های پلی وینیل کلراید (PVC) که غذا را به روش مکانیکی و با خم کردن آن خارج می کند در تنقلات نرم استفاده می کنند (مثل تافی و شکلات)
  3. قالب های آلومینیومی با پوشش پلی تترافلوئورواتیلن (تفلون) را که غذا به وسیله ی هوای فشرده از آنها خارج می شود برای تهیه ی مارمالاد، ژله و انواع کرم به کار می برند.

نحوه عملکرد

هر یک از دستگاه های قالب زن تنقلات شیرین به طور خودکار کنترل می شوند. در انواع دیگر دستگاه های شکل دهی، ابتدا تنقلات شیرین را اکستروده می کنند و با استفاده از غلتک های پشت سر هم به آن شکل می دهند تا یک ریسمان از آب نبات حاصل شود. سپس ریسمان آب نبات را به قطعات لازم می برند و آنها را به کمک قالب به شکل های مطلوب درمی آورند.

خرید دستگاه قالب زن تنقلات شیرین

شما می توانید جهت ارتباط با مجموعه زاگرس ماشین از طریق شماره تماس های 02634716956 و 09309958589 با ما در ارتباط باشید و یا از طریق واتساپ با ما آنلاین ارتباط برقرار کنید. برای خرید دستگاه قالب زن می توانید از این طریق اقدام نمائید.

5/5 - (1 امتیاز)