ساخت و فروش ماشین آلات
Arianzagrosmachinery
02634716952
09353038781

زاگرس ماشین کرج مشاور، طراح و سازنده ماشین آلات صنعتی (دستگاه بسته بندی، دستگاه ساشه، شیرینگ پک، میوه خشک کن، بوجاری، میکسر و…)

Search
تماس بگیرید همین حالا

راه اندازی خط تولید بستنی | 0 تا 100 تولید بستنی

قبل از اینکه توضیحات راجب راه اندازی خط تولید بستنی رو روع کنیم بهتره اول بیوگرافی و تاریخچه بستنی رو مورد بررسی قرار بدیم:

معرفی بستنی:
برای اکثر مردم، عبارت بستنی خاطرات تابستان‌های گرم، آب‌کردن مخروط‌های آب‌شده، شکافته‌های موز، بستنی سنتی و زعفرانی یا خرید یک یا چند اسکوپ بستنی میوه ای از مغازه‌های محلی را تداعی می‌کند. بستنی بهترین خوراکی قدیمی است. این دسر تاریخچه ای دارد که در سراسر جهان امتداد دارد و کشورهای مختلف از انواع مختلفی مانند کولفی در هند، ژلاتو در ایتالیا و موچی در ژاپن لذت می برند. به نظر می رسد هر کشوری روی شیرینی یخ زده خوشمزه ای که ما آن را بستنی می نامیم، چرخش و فروش خاص خود را دارد.

راه اندازی خط تولید بستنی

برای راه اندازی خط تولید بستنی از صفر تا 100 و یا مشاوره رایگان و مطرح کردن سوالات می توانید با ما تماس بگیرید. هدف ما جلب رضایت شما مشتریان عزیز می باشد.

تولید بستنی

تولید بستنی شامل مخلوط کردن مواد لبنیات با هم و به دنبال آن پاستوریزه کردن آن است. سپس مراحل کار به صورت یکنواخت می شود، فرآیندی که اجازه می دهد تا چربی را به تعداد زیادی گلبول کوچک جداگانه تقسیم کند. پس از همگن شدن، فرآیند خنک شدن و سفت شدن بستنی وجود دارد. مخلوط به مدت 4 تا 24 ساعت باقی می ماند و در این مدت تمام مواد خشک هیدراته شده و چربی متبلور می شود. سپس بستنی مورد نظر، در یک فریزر به طور پیوسته منجمد می شود و هوا در آن ادغام می شود. وقتی بستنی از فریزر مداوم در دمای -5 درجه سانتیگراد خارج می شود، تقریباً 50 درصد آب بستنی یخ زده است. فرآیند نهایی سخت شدن است که بیشتر آب را در دمای -40 درجه سانتیگراد منجمد می کند.

راه اندازی خط تولید بستنی

بستنی یک محصول با تولید پیچیده است. راه اندازی خط تولید بستنی لبنیاتی حاوی چربی شیر و سایر اجزاء مانند پروتئین و کربوهیدرات است. شیرین‌کننده‌ها، طعم‌دهنده‌ها، امولسیفایرها و تثبیت‌کننده‌ها در طول فرآیند برای بهبود طعم، بافت یا ظاهر اضافه می‌شوند. بستنی بیش از 50 درصد آب، از شیر یا سایر مواد تشکیل شده است. هوا در محصول ادغام می شود و در نتیجه سلول های هوای ریز توزیع شده توسط لایه ای از گلبول های چربی محافظت می شوند.

لوازم و تجهیزات مورد نیاز در خط تولید بستنی

الزامات راه اندازی خط تولید بستنی عبارتند از:

* فریزر دسته ای برای کارهای کوچک و برای کسانی که شروع بهراه اندازی خط تولید بستنی می کنند ایده آل است. یک فریزر پیوسته، همانطور که از نام آن پیداست، تا زمانی که مخلوط بستنی وارد قیف شود، چندین ساعت کار می کند.

ترکیبات بستنی

هر ماده ای که برای تولید بستنی انتخاب می شود، از نظر تأثیر بر ساختار نهایی و کیفیت خوراکی محصول، عملکرد خاصی دارد.

تولید بستنی سنتی و میوه ای

چربی لبنیاتی شیر یا خامه یا چربی گیاهی

چربی شیر، بدن و بافت بستنی را فراهم می کند. نوع و محتوای چربی در بستنی برای طبقه بندی تک تک محصولات بر اساس مقررات خاصی استفاده می شود. بستنی لبنیاتی باید حداقل 5 درصد چربی شیر داشته باشد و چربی دیگری نداشته باشد. “بستنی” باید حاوی حداقل 5٪ چربی باشد. با این حال، می تواند چربی گیاهی باشد. انواع چربی های گیاهی که بیشترین استفاده را دارند عبارتند از روغن نارگیل، روغن نخل و روغن هسته خرما یا ترکیبی از اینها.

مواد جامد شیر بدون چربی

مواد جامد شیر بدون چربی شامل پروتئین (آب پنیر و کازئین)، لاکتوز و مواد معدنی است. پروتئین ها به ساختار بستنی و ادغام هوا در طول فرآوری کمک می کنند. بستنی باید حداقل 2.5 درصد پروتئین شیر داشته باشد. لاکتوز به شیرینی آن کمک می کند و مواد معدنی از شیر یا خامه مورد استفاده در تولید به دست می آید.

شکر و شیرین کننده ها (طعم دهنده ها)

شکر برای ایجاد شیرینی و بهبود بافت اضافه می شود. ترکیبی از قندها (مانند ساکارز، گلوکز، فروکتوز) معمولاً برای به دست آوردن شیرینی مطلوب محصول نهایی استفاده می شود. قندها میزان آب یخ زده بستنی و در نتیجه نرمی محصول نهایی را کنترل می کنند. شیرین کننده ها همچنین برای استفاده در تولید بستنی مجاز هستند و اغلب در محصولات کم کالری استفاده می شوند.

طعم و رنگ

طعم و رنگ تقریباً به تمام بستنی ها اضافه می شود تا ظاهر و طعم محصول را بهتر کند، اما این طعم ها و رنگ ها می توانند منشأ طبیعی داشته باشند.

امولسیفایرها و تثبیت کننده ها

امولسیفایرها به اتصال تمام مواد در طول فرآیند تولید کمک می کنند و کیفیت شلاق را در طول اختلاط بهبود می بخشند. تثبیت کننده ها ادغام هوا را بهبود می بخشند. آنها تأثیر مثبتی بر بدنه و بافت بستنی دارند و به خاصیت کرمی و ذوب شدن محصول نهایی کمک می کنند.

دسرهای منجمد دیگر

ماست منجمد: یک جایگزین کم چرب یا بدون چربی برای بستنی، اما با ماست درست شده است.
شربت: محصولی است که با مقدار کمی چربی شیر درست می شود که شیرین تر از بستنی است و حاوی میوه سیتریک است و ممکن است طعم ترش داشته باشد.
سوربت: پوره میوه یخ زده – یا پودر میوه خشک.

سرمایه لازم برای تولید بستنی

برای حساب کردن میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید بستنی باید موارد متعددی تحت بررسی قرار بگیرد. ماشین سازی زاگرس ماشین در سراسر ایران آماده ارائه خدمات از صفر تا 100 تولید بستنی در کنار شما می باشد. برای استعلام قیمت و دستگاه ها با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

تجهیزات مورد نیاز برای خط تولید بستنی

تجهیزات خط تولید بستنی می تواند گران باشد، با تغییرات زیادی در هزینه و خروجی محصول. تجهیزات در مقیاس کوچک، با ظرفیت تولید 10-30 کیلوگرم در ساعت، اکثر کسب و کارهای نوپا را قادر می سازد تا راه اندازی خط تولید بستنی را انجام دهند و به سود خوبی برسند.

اگر می‌خواهید به‌عنوان عمده‌فروشی بستنی بفروشید یا یک پایگاه مشتری فعلی داشته باشید، ممکن است به تجهیزات مقیاس بزرگ‌تر نیاز باشید. تجهیزات تولید بستنی بزرگتر به شما این امکان را می دهد که چندین تابه از هر طعم را در یک چرخه دسته ای و با تولید سریعتر فریز کنید. اندازه تجهیزات مورد نیاز شما نه تنها به مقدار محصولی که باید بسازید، بلکه به فضای تولید و ذخیره سازی موجود در محل شما نیز بستگی دارد. عاقلانه است که قبل از تصمیم گیری در مورد خرید و راه اندازی خط تولید بستنی تا حد امکان به دنبال اطلاعات باشید.

3.6/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *