ساخت و فروش ماشین آلات
Arianzagrosmachinery
02634716952
09353038781

زاگرس ماشین کرج مشاور، طراح و سازنده ماشین آلات صنعتی (دستگاه بسته بندی، دستگاه ساشه، شیرینگ پک، میوه خشک کن، بوجاری، میکسر و…)

Search
تماس بگیرید همین حالا

سترون کننده مواد غذایی | سترون سازی مواد غذایی

سترون سازی مواد غذایی توسط دستگاه سترون کننده مواد غذایی صورت می گیرد. این دستگاه را می توانید از زاگرس ماشین که یکی از بهترین تولید کنندگان انواع ماشین آلات صنعتی و دستگاه بسته بندی می باشد تهیه نمائید. برای خرید و استعلام قیمت بهترین دستگاه ها و تجهیزات سترون ساز مایعات و محصولات غذایی و… را از این مرکز تهیه نمائید.

سترون کننده مواد غذایی

سترون کننده با ریزش غذا در بخار (Steam Infusion)

در این سیستم سترون کننده مواد غذایی، ماده ی غذایی به بالای دستگاه مبدل حرارتی پمپ می شود و سپس از لابه لای صفحاتی نازک به داخل محفظه حرارتی که تحت فشار است و درون آن بخار فشار قوی (450 کیلوپاسکال) جریان دارد پاشیده می شود و دمای آن به 142 درجه سانتیگراد تا 146 درجه سانتیگراد می رسد. آنگاه سه ثانیه در این دما، در یک لوله، توقف می کند و سپس در محفظه ی خلا دمای آن به 65 الی 70 درجه سانتیگراد می رسد.

سترون سازی به معنی استریل کردن توسط دستگاه استریل کننده می باشد.

این روش نسبت به تزریق بخار (Stream Injection) برای مواد غذایی غلیظ تر مناسب تر است. در حالی که روش تزریق بخار به داخل مواد غذایی در مورد مواد غذایی رقیق مناسب است. همچنین چون با سطح داغی تماس نمی یابد سوختن غذا منتفی می شود. این روش برای سترون کردن رب گوجه فرنگی، شیر، ماست، بستنی و… کاربرد دارد.

سترون کننده ی صفحه ای

مکانیسم عمل شبیه پاستوریزاتور صفحه ای است با این تفاوت که در درجه حرارت های بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه بتوان درجه حرارت های بالاتر از 100 درجه سانتیگراد داخل سیستم به وجود آورد و از طرفی از جوشش ماده ی غذایی مایع در داخل کانال ها جلوگیری کرد باید کل سیستم در فشار بالا کار کند. این روش فقط برای مایعات رقیق و مایعات با ویسکوزیته پایین قابل استفاده است و بیشتر در استریل کردن شیر و آب میوه ها به کار می رود.

سترون کردن لوله ای

در این روش مایع غذایی از داخل یک مارپیچ استیل ضد زنگ عبور داده می شود. قطر لوله در مقایسه با حجم محصول کوچک است در نتیجه جریان سریعی در داخل لوله ها به وجود آمده و باعث جریان اغتشاشی می شود. در اثر حرکت اغتشاشی انتقال حرارت خیلی سریع صورت می گیرد و کیفیت آن حفظ می شود.

از این دستگاه برای سترون کردن رب گوجه فرنگی، عصاره تغلیظ شده و… استفاده می شود. عیب این دستگاه این است که باید هر چند وقت یکبار سطوح داخلی لوله ها بازدید شود تا اگر ماده ی غذایی به آن چسبیده است تمیز شود.

سترون کننده ی مجهز به تراشنده سطح

این دستگاه که به شکل استوانه می باشد دارای جداره ای است که درون آن بخار، آب داغ، گردش می کند و عمل گرم و سرد کردن را انجام می دهد. داخل استوانه یک همزن که مجهز به تیغه های تراشنده است وجود دارد. جنس تیغه ها از پلاستیک چند لایه یا پلاستیک قالب گیری شده است. همزن ضمن این که می چرخد مواد غذایی را مخلوط می کند که در ضمن سبب می شود عمل انتقال حرارت بهتر صورت گیرد و همزن با تیغه های تراشنده ای که دارد از چسبیدن ذرات غذایی به جداره ی استوانه جلوگیری می کند.

جنس سطوحی از استوانه ی سطح تراش که در تماس با ماده غذایی است از فولاد ضد زنگ، نیکل خالص، نیکل آب کرم کاری شده ی سخت یا سایر مواد مقاوم به خوردگی ساخته می شود. موارد کاربرد آن در صنایع غذایی شامل پاستوریزه کردن و استریل کردن آب میوه ها، سوپ ها، کنستانتره ی مرکبات، رب گوجه فرنگی، کره ی بادام زمینی و… است.

سترون سازی مواد غذایی

قیمت دستگاه سترون سازی

جهت دریافت لیست قیمت دستگاه سترون سازی مواد غذایی ، مشاوره رایگان در زمینه سترون کننده مواد غذایی و سفارش با شماره های مجموعه زاگرس ماشین کرج به شماره 02634716956 و 09309958589 تماس حاصل فرمایید، همچنین شما می توانید از طریق واتساپ و با شماره 09309958589 با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *