ساخت و فروش ماشین آلات
Arianzagrosmachinery
02634716952
09353038781

زاگرس ماشین کرج مشاور، طراح و سازنده ماشین آلات صنعتی (دستگاه بسته بندی، دستگاه ساشه، شیرینگ پک، میوه خشک کن، بوجاری، میکسر و…)

Search
تماس بگیرید همین حالا

دستگاه قالب زن خمیر بیسکویت یکی از ماشین الات خط تولید بیسکویت می باشد. این دستگاه با توجه به فرمول بیسکویت صنعتی و محصول شما، عملیات قالب دهی به بیسکویت را انجام می دهد! در کارخانه بیسکویت معمولا از ماشین آلات و تجهیزات مختلفی برای تولید این محصول استفاده می شود. بسته به نوع محصول تولید شده، در نهایت توسط دستگاه بسته بندی عملیات آن به پایان می رسد؛ و محصول آماده ورود به بازار می شود.

دستگاه قالب زن خمیر بیسکویت

خمیر بیسکوئیت قبل از این که به مرحله پخت برسد، نیاز دارد تا در قالب ها و شکل های مختلف قرار بگیرد. این دستگاه توانایی قالب زدن بیسکوئیت و خمیر کیک و کلوچه را برای ما فراهم می کند. در ادامه شما را بیشتر با این دستگاه و انواع آن آشنا خواهیم کرد:

دستگاه قالب زن خمیر بیسکویت

ماشین قالب زن دوار (Rotary Moulding Machine)

در این مدل دستگاه قالب زن خمیر بیسکویت، توده ی خمیر بیسکویت از بین غلتک های مختلف عبور کرده و به تدریج از ضخامت آن کاسته می شود. سپس از زیر غلتک های مخصوص عبور کرده و به ضخامت دلخواه حدود 0.2 سانتی متر درمی آید، در مرحله ی بعد ورقه ی خمیر در حال حرکت روی باند دستگاه از زیر غلتک ویژه ی قالب زنی عبور می کند و در اینجاست که طرح و شکل مورد نظر که روی قالب حک شده به خمیر منتقل می شود.

گاهی خمیر پیش از قالب زنی در دستگاه لایه کن خمیر، ورقه ورقه شده و بعد ورقه ها روی همدیگر قرار گرفته و بازهم ورقه شده و این عمل چند بار تکرار می گردد تا ورقه ی خمیر کاملاً یکنواخت به دست آید. در روش دیگر طرح و شکل مورد نظر برای بیسکویت روی صفحه ای است که به طور تناوبی بالا و پایین می رود.

این صفحه مانند استامپ عمل کرده و قسمتی از خمیر را به صورت چند قطعه بیسکویت شکل داده و بالا می رود، همزمان خمیر شکل گرفته از زیر آن خارج شده و قسمت دیگری از ورقه ی صاف خمیر زیر آن می آید و مانند مرحله ی قبل شکل می گیرد و این کار تا تمام شدن ورقه ی خمیر ادامه می یابد.

ماشین های قالبی

در این نوع از ماشین های شکل دهی به خمیر بیسکویت، خمیر به صورت ورقه در نمی آید، بلکه طرح و شکل مورد نظر روی غلتکی حک شده و این غلتک در داخل ماشین قرار دارد و موقع کار خمیر با فشار وارد قالب شده و شکل آن را به خود می گیرد و به وسیله ی کاردی بریده و از غلتک جدا می شود.

ماشین برش دهنده ی سیمی

در این ماشین نیز خمیر به صورت ورقه درنمی آید بلکه خمیر نرم را با حرکت از یک دسته قالب پشت سر هم در یک دستگاه برش سیمی می گذرانند و سپس به وسیله ی یک سیم به اندازه ی مناسب بریده می شود.

برای دریافت لیست قیمت، سفارش و مشاوره رایگان با شماره تماس های مجموعه زاگرس ماشین کرج به شماره 09309958589 و 02634716956 تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)