ساخت و فروش ماشین آلات
Arianzagrosmachinery
02634716952
09353038781

زاگرس ماشین کرج مشاور، طراح و سازنده ماشین آلات صنعتی (دستگاه بسته بندی، دستگاه ساشه، شیرینگ پک، میوه خشک کن، بوجاری، میکسر و…)

Search
تماس بگیرید همین حالا

دستگاه تولید بطری پلاستیکی | خط تولید بطری (پت یا PET)

تولید بطری پلاستیکی پت یا PET یکی از کسب و کار ها و پرسودترین خط تولید در ایران است که با سرمایه کم به صورت زود بازده می توان راه اندازی نمود. همچنین دستگاه تولید بطری پلاستیکی یا دستگاه پت یکی از ماشین آلات مورد نیاز در کارخانه و خط تولید آب معدنی و نوشابه می باشد. قبل از استفاده از دستگاه بسته بندی آب معدنی و انواع دستگاه شیرینگ پک نیاز است که بطری ها را توسط دستگاه بطری بادکن یا بطری ساز تولید کرد سپس توسط دستگاه بطری پر کن و دیگر ماشین آلات، دیگر مراحل تولید را طی نمود.

البته بسیاری از کارخانه جات، خصوصا خطوط تولید خانگی به دلیل صرفه جویی در فضا و زمان، برای بسته بندی آب معدنی ترجیح می دهند این بطری ها را به صورت سفارشی و یا آماده توسط تولیدکنندگان بطری های پلاستیکی خریداری نمایند و فقط مراحل پر کردن و بسته بندی را طی نمایند. در نتیجه به دلیل خرید بطری پت توسط کارخانجات و تولیدی ها، ساخت بطری پلاستیکی توسط دستگاه بطری سازی یکی از پرسود ترین خط تولید در ایران تبدیل شده است.

دستگاه تولید بطری سازی و خط تولید بطری پلاستیک پت ساز

انواع دستگاه تولید بطری پلاستیکی

بطری هایی که امروزه به پت معروف هستند توسط انواع دستگاه تولید بطری پلاستیکی که به دستگاه بطری بادکن شناخته شده اند، تولید می شوند. همانطور که گفته شد در خطوط تولید آب و نوشابه، قبل از استفاده از دستگاه شیرینگ پک بطری نیاز به دستگاه تولید پت خواهیم داشت. برای راه اندازی خط بطری سازی این مقاله را تا انتها مطالعه نمائید.

مدل های مختلف آن:

به طور کلی 3 نوع دستگاه تولید بطری پلاستیکی و بطری بادکن وجود دارد که عبارتند از بطری ساز های دستی، بطری باد کن های نیمه اتوماتیک و دستگاه بطری ساز تمام اتومات که هر دستگاه ساخت بطری پلاستیکی دارای 3 بخش است:

  1. کوره برای داغ کردن و حرارت دادن به پریفرم،
  2. بخش بادکن و کمپرسور هوا جهت تولید بطری،
  3. دستگاه لیبل زن جهت برچسب زدن به بطری.

قیمت دستگاه تولید بطری پلاستیکی

یک نوع دیگر از دستگاه بطری سازی که معمولا برای تولید بطری مواد شوینده استفاده می شود، دستگاه پلاستیک بادی نام دارد. اما بد نیست بدانید که قیمت دستگاه تولید بطری پلاستیک گران تر از دیگر دستگاه های تولید بطری پلی اتیلن می باشد. قیمت دستگاه بطری ساز را از طریق مرکز دستگاه بسته بندی زاگرس ماشین استعلام نمائید. برای اینکار کافیست تا همین حالا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و علاوه بر استعلام از خدمات مشاوره تخصصی و رایگان توسط کارشناسان بهره ببرید!

خط تولید بطری پلاستیکی (بطری پت)

بر فرض مثال اگر قصد راه اندازی خط تولید بطری پلاستیکی نوشابه و آب معدنی را دارید نیاز است تا توسط دستگاه تزریق پریفرم اندازه مختلف بطری را توسط قالب های گوناگون بکار برد. سپس نیاز دارید تا به کمک دستگاه تزریق پلاستیک درب بطری ها را تولید کنید. در مرحله بعدی باید با دستگاه بطری بادکن پریفرم توسط کمپرسر هوای بکار گرفته شده در دستگاه با حرارت این بطری ها را تولید کنید. در نهایت می توانید به کمک انواع قالب ها، سایز ها و اندازه های مد نظرتان را به بطری ها بدهید. در آخرین مرحله می توان گفت که این بطری های توسط دستگاه تولید بطری پلاستیکی تولید شده اند.

توجه داشته باشید که قبل از استفاده از دستگاه بطری پرکن نیاز به تولید بطری خواهد بود!

دستگاه تولید بطری پلاستیکی در خط تولید بطری پت

نحوه کار دستگاه بادکن پت (دستگاه تولید بطری پلاستیکی)

دستگاه تولید بطری پت یا بادکن پت، در زاگرس ماشین دارای سیستم بسیار پیشرفته و مدرن می باشد. این دستگاه بادکن با استفاده از حرارت و پریفرم تولید شده، پلاستیک را به انواع مدل های بطری تبدیل میکند. در این دستگاه بطری سازی ، پریفرم پلاستیکی در قالبی قرار می‌گیرد و با دمای بالا به شکل بطری تبدیل می‌شود. این دستگاه با دمش باد به شکل قالب تغییر شکل می‌دهد و با سرعت بسیار بالا کار تولید بطری پت را انجام می‌دهد. دستگاه بادکن پت دستی یا اتوماتیک، پت پریفرم آماده یا پلی‌اتیلن ترفتالات PET را تحت شرایط خاصی به بطری پلاستیکی تبدیل می‌کند.

ماشین آلات مورد نیاز در خط تولید بطری

استفاده از کدام ماشین آلات و دستگاه ها برای تولید بطری پلاستیکی نیاز است:

دستگاه بادکن پریفرم

یکی از ماشین آلات مورد نیاز و دستگاه تولید بطری پلاستیکی است. کار اصلی این دستگاه، تبدیل پریفرم به بطری پلاستیک است. نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت است که با استفاده از دما و حرارت پریفرم تولید شده از پلاستیک را تبدیل به انواع بطری می نماید.

دستگاه تولید درب بطری

دستگاه تولید درب بطری های پلاستیکی نیز با توجه به ابعاد و اندازه قالب بطری و تعداد حفره هایی که سر بطری دارد، انواع درب های بطری را تولید می کند. آن اقدام به ایجاد درب می کند. دستگاه و خط تولید درب بطری پلاستیکی می تواند یک کسب و کار جدا از تولید بطری نیز باشد.

دستگاه قالب زنی بطری

یکی دیگر از موارد مهم در تولید بطری، شکل و اندازه قالب بطری است. در واقع دستگاه های بطری سازی معمولا پلاستیک را از روش هایی مثل (قالب‌گیری تزریقی یا قالب‌گیری بادی) به بطری تبدیل می کند. طراحی قالب بطری می تواند به صورت سفارشی و طرح های مد نظر شما باشد.

انواع مواد قابل استفاده برای تولید بطری کدامند؟

  • پلی‌کربنات (PC)
  • پلی‌استایرن (PS)
  • پلی وینیل کلراید (PVC)
  • پلی‌اتیلن متراکم (HDPE)
  • پلی‌اتیلن کم‌تراکم (LDPE)
  • پلاستیک پلی‌اتیلن ترفتالات (PET)

اجزای مختلف دستگاه بطری سازی

دستگاه تولید بطری پلاستیکی PET (پلی اتیلن ترفتالات) یکی از دستگاه های صنعتی است که برای تولید بطری هایی از جنس پلاستیک PET طراحی و ساخته شده است. این ماشین آلات معمولاً از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که عبارتند از:

  • سیستم قالب گیری تزریقی: این سیستم وظیفه ذوب رزین PET و تزریق آن به قالب برای ایجاد شکل بطری را بر عهده دارد.
  • سیستم قالب گیری کششی: این سیستم پریفرم ایجاد شده توسط سیستم قالب گیری تزریقی را به شکل نهایی بطری کشیده و استحکام و شفافیت بطری را افزایش می دهد.
  • سیستم کنترل: این سیستم کل فرآیند تولید را نظارت و کنترل می کند و اطمینان حاصل می کند که دستگاه به طور موثر کار می کند و کیفیت بطری های تولید شده سازگار است.
  • سیستم انتقال: این سیستم بطری ها را در طول فرآیند تولید از یک مرحله به مرحله دیگر منتقل می کند.

به طور کلی، این سیستم ها و تجهیزات کلیدی برای تولید بطری‌های پلاستیکی استفاده می شوند که کاربردهای بسیار زیادی در انواع خط تولید و صنایع مختلف از جمله غذایی و نوشیدنی، داروسازی و لوازم آرایشی و شیمیایی مختلف دارند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *