ساخت و فروش ماشین آلات
Arianzagrosmachinery
02634716952
09353038781

زاگرس ماشین کرج مشاور، طراح و سازنده ماشین آلات صنعتی (دستگاه بسته بندی، دستگاه ساشه، شیرینگ پک، میوه خشک کن، بوجاری، میکسر و…)

Search
تماس بگیرید همین حالا

دستگاه آسیاب غلات

دستگاه های خرد کننده غلات آسیاب نامیده می شوند. به طور کلی در آسیاب کردن دو عمل اساسی وجود دارد :

  1. خردکننده دانه، که در آن دانه و یا قسمت های دیگر آن به قطعات کوچک تری تبدیل می شود.
  2. الک کردن، که عبارت است از جدا کردن و طبقه بندی ذرات مختلف حاصل از خرد کردن گندم

آسیاب های چکشی

آسیاب های چکشی تشکیل شده اند از چکش های ثابت یا نوسان کننده ای که روی محور دواری نصب شده اندو دارای الک نیز می باشند. سرعت چکش ها 2500 تا 4000 دور در دقیقه است. الک در پایین ، بالا و دور چکش ها نصب شده است تا غلات ریز شده از آن عبور نمایند.

بدین ترتیب غلات آن قدر در داخل آسیاب می مانند تا به اندازه ی کافی خرد شده و بتوانند از سوراخ های الک عبور نمایند. چکش ها نباید با الک تماس حاصل نمایند و ریزی مواد آسیاب شده بستگی به اندازه ی سوراخ های الک و مقدار حرکت مواد آسیاب شده در داخل آسیاب دارد.

دستگاه آسیاب غلاتآسیاب های چکشی به خصوص برای آسیاب نمودن مواد به صورت نرم و متوسط قابل استفاده است. در بعضی از کشورها از جمله کشور ما، هنوز هم برای تولید آرد از آسیاب های چکشی استفاده می شود. در این روش گندم به ذرات آرد و سبوس تبدیل می شود و جدا کردن آرد و سبوس به دلیل یکسان بودن اندازه ی ذرات عملی نیست.

همچنین ذرات جوانه در داخل آرد وارد می شود و تمام اجزای گندم شامل پوسته، جوانه و آندوسپرم در آرد وارد می شوند و کیفیت آرد حاصل از این روش برای بسیاری از فراورده ها مطلوب نیست. آرد حاصل از آسیاب چکشی برای نان سنگک مناسب است.

آسیاب های غلتکی (آسیاب غلات)

به طور کلی در سیستم آسیاب های غلتکی ، غلتک ها به سه گروه زیر تقسیم می شوند :

  1. غلتک های خردکننده (Break Rolls)، که دارای شیارهای گود و درشت هستند
  2. غلتک های خراش دهنده (Scratch Rolls)، که دارای شیارهای کوچک تر از غلتک های خردکننده اند
  3. غلتک های نرم کننده (Reduction Rolls) که دارای سطح نسبتاً صاف و عاری از شیار می باشند.

دستگاه آسیاب غلاتهر یک از این غلتک ها دارای عمل مخصوص به خود هستند و ممکن است یک سری چندتایی از آنها همزمان مشغول کار باشند. سیستم غلتک های خرد کننده شامل 6-4 دستگاه غلتک است که هر یک به یک الک ختم می شوند. در بعضی از سیستم ها الک ها فقط در غلتک های خرد کننده ی سوم و چهارم وجود دارند و سایز غلتک های خردکننده بدون الک هستند.

آسیاب غلات

گندم کامل وارد این سیستم شده و ابتدا به غلتک خردکننده ی اول و سپس به غلتک های خردکننده ی بعدی می رود. عمل غلتک اول شکافتن دانه است ولی غلتک های بعدی آندوسپرم را از پوسته و جوانه جدا کرده و آن را نرم می کنند.

جهت سفارش و دریافت لیست قیمت و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره های تماس مجموعه زاگرس ماشین کرج به شماره های 02634716956 و 09309958589 تماس حاصل فرمایید یا از طریق واتساپ با ما در تماس باشید.

5/5 - (3 امتیاز)